For Swingendes Dansebandforum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

For Swingendes Dansebandforum

For Swingendes eget dansebandforum hvor dansebandmiljøet i hele Norden er tema.
 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Gullskoen 2011.

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Arnfinn




Antall Innlegg : 66
Registration date : 07.08.2009

Gullskoen 2011. Empty
PosteTema: Gullskoen 2011.   Gullskoen 2011. EmptyMan Jul 18, 2011 6:21 am

Hva synes dere om vinnerne ?
Var det for eksempel rett at Color Line som i stor grad benytter Øst-Europeiske musikere som spiller for
knapper og glansbilder skulle bli Årets Arrangør ?
Til Toppen Go down
Thomas Neraasen
Admin
Thomas Neraasen


Male Antall Innlegg : 84
Age : 50
Bosted : Gjøvik
Jobb/Interesser : Radiomedarbeider
Favorittdanseband : PK & Dansefolket
Registration date : 17.04.2008

Gullskoen 2011. Empty
PosteTema: Re: Gullskoen 2011.   Gullskoen 2011. EmptyMan Jul 18, 2011 6:39 am

Her syns jeg nok Stena Line ligger et hestehode foran Color Line, men var nok mange andre arrangører som heller burde ligget på nominasjonslista enn de som lå der. Her er det et utall ildsjeler rundt omkring som sikkert hadde fortjent en plass på lista, uten at jeg har noen konkrete navn å komme med for øyeblikket.
Til Toppen Go down
http://www.forswingende.com
baredans




Antall Innlegg : 6
Registration date : 02.06.2008

Gullskoen 2011. Empty
PosteTema: Re: Gullskoen 2011.   Gullskoen 2011. EmptyMan Jul 18, 2011 1:39 pm

Stena Line fikk Gullskoen som årets arrangør i 2010.
Etter det jeg kan se, er idet kke de utenlandske bandene som som spiller til dans på Color Magic som ligger til grunn for årets nominasjon. Det er På Dansefotcruise og Countrycruise som er grunnlaget. På Dansefotcruise har det vært kun norske band på scenen, mens det på Countrycruise har vært en blanding av norske og utenlandske artister.
De Danseglade oppgir at kriterier for en nominasjon er anbefaling fra dansefolket samt resultater fra egne anmeldelser. Forøvrig er det folket selv som stemmer via sms. Det viser det seg ofte at det er de utadvente arrangørene som holder kontakt med sitt publikum som får mange stemmer.
En annen diskusjon er om at arrangører av dansegalla, dansefestivaler og dans på båt bør være i samme kategori. Hva mener dere?
Til Toppen Go down
Arnfinn




Antall Innlegg : 66
Registration date : 07.08.2009

Gullskoen 2011. Empty
PosteTema: Re: Gullskoen 2011.   Gullskoen 2011. EmptyMan Jul 18, 2011 10:34 pm

Det sier seg selv at dette må bli rått parti . En liten sanitetsforening i et grisgrent strøk i
Troms legger ned en mye større gratis dugnadsinnsats enn en båt som lokker folk
med gratisbilletter, billetter til lokkepriser , lave priser i baren m,m. fra Oslogryta .
Har man i tillegg store glorete helsides annonser i De Danseglade , så tror folk at
dette er størst og best . Ikke tar de så store sjanser heller, som en liten idealistisk sanitetsforening som arrangerer dansegalla til inntekt for det flotte arbeid Saniteten gjør
for gamle og skrøpelige.
Jeg er ikke i tvil ,hvem som jeg setter høyest .
Til Toppen Go down
baredans




Antall Innlegg : 6
Registration date : 02.06.2008

Gullskoen 2011. Empty
PosteTema: Re: Gullskoen 2011.   Gullskoen 2011. EmptyTir Jul 19, 2011 12:05 am

Jeg tror nå at folket som stemmer velger ut ifra egne opplevelser og ikke etter hva de leser i brosjyrer. Når det gjelder å lage et godt arrangement er det egentlig liten forskjell på hvem som er arrangør. Det er hva gjestene opplever som er essensen. I så måte tror jeg faktisk at den lille foreningen du sikter til har flere lojale gjestevenner som stemmer fordi de bor på stedet ,eller kjenner en i arrangørforeningen.
Jeg tror faktisk ingen arrangerer dansegalla til inntekt for gamle og skrøpelige, og jeg kjenner heller ikke til noen sanitetsforening som har arrangert en dansegalla. Kan du nevne meg en slik arrangør?
Hva man må betale som gjest er alltid et moment. Alle jeg kjenner ønsker å få mest mulig for pengene. Å hevde at man stemmer fordi man har fått gratisbiletter, lokkepris osv er etter min mening å si at folket som drar på en slik tur ikke vet sitt eget beste. Du vet selv at dette ikke er virkeligheten. La foreninger for gamle og skrøpelige samt landets sanitetsforeninger holde på med sitt. Å påstå at de driver på som dansegallarrangører er en avsporing.

Som nevnt i mitt forrige svar ser jeg problemet med at dansefest, dansegalla og dans på båt vurderes etter de samme kriteriene. Fint om du kunne bruke energi på konstruktive forslag fremfor å misstenkliggjøre arrangører, De Danseglade og ikke minst dansefolket som har stemt på sin favoritt.

Jeg referere til debatten som foregår vedr Knutepunktstatus til en Countryfestival.
Debatten har tatt veien om hvem som går med underskudd og med overskudd. Det antydes at festivaler med overskudd ikke bør være berettiget til støtte fra kulurdepartementet. Det er en fullstendig avsporing, da en slik støtte aldri er ment som en underskuddsgaranti. Det er rett og slett en mulighet for en dyktig arrangør til å skape en enda bedre festival.
Til Toppen Go down
Arnfinn




Antall Innlegg : 66
Registration date : 07.08.2009

Gullskoen 2011. Empty
PosteTema: Re: Gullskoen 2011.   Gullskoen 2011. EmptyTir Jul 19, 2011 5:44 am

Du ba meg nevne en sanitetsforening - De unges sanitetsforening står som arrangør i Bjerkvikhallen og var nominert til Gullskoen som Årets Arrangør-.
Har ikke skrevet noe negativt om De Danseglade som gjør en flott jobb , og er det eneste
dansebandblad som nå finnes.
Ingen har mistenkeliggjort noen . Det sier seg selv at målet for de fleste som arrangerer
fester , dansegallaer o.l. er å skape liv i lokalmiljøet . Dette synes jeg er meget prisverdig.
Ettersom vel Color Line i år fikk prisen er vel problemet borte.
Har ikke nevnt Countryfestivaler med et eneste ord . De kan ha OK motiver de også , og
endelig ser det ut som også medlemmer av regjeringen har oppdaget dette.
Både dansefestivaler og countryfestivaler er viktig som kulturfaktorer .
Det er de mange små arrangører som holder liv i bygdene og små samfunnshus , Folkets Hus og grendehus som er grunnfjellet i dansekulturen i Norge.
Ellers synes jeg at Gullskoen er et flott tiltak , og selvsagt er de som får flest stemmer rett
vinner . At en del har stemt på Color Line for at tilbudet der med Dansecruise skal fortsette
vil jeg tro . Rent bortsett fra Dagfinns Dancing og enkelte Kom og Dans arrangement er tilbudet når det gjelder dansearrangement i Oslo blitt mindre og mindre , og at både Stena
Line og Color-Line cruisene dekker uten tvil et viktig behov for folk som vil ut og danse.
Egentlig er vi veldig enige om en ting - Dans er bra for helsa , det skaper arenaer der folk
treffes og der folk treffer nye bekjentskaper med felles interesse. Dessuten er det et topp
tilbud for enslige så de ikke murer seg inne.
Til Toppen Go down
baredans




Antall Innlegg : 6
Registration date : 02.06.2008

Gullskoen 2011. Empty
PosteTema: Re: Gullskoen 2011.   Gullskoen 2011. EmptyOns Jul 20, 2011 12:16 am

Flott at vi er enige. Fint med en dialog om hva som kan gjøre dansebandsjangeren og dens aktiviteter og opplevelser etterspurt av enda flere.
Det er ikke noen hemlighet at mange arrangører, små og store sliter med å få økonomien til å gå i pluss. Det er helt nødvendig at alle aktører jobber sammen fremfor å sitt på hver sin tue. Man kan jo begynne å avtale tidspunkter for arrangementer for å unngå kjedelige stevnekolisjoner. Dumt å slåss om det samme kakestykket, fremfor å gjøre kaka større.
Jeg ser et behov for at aktører i bransjen danner et felles fora for samarbeide og utvikling, og er ganske sikker på at det vil gi positive resultater.

Nå drar jeg på ferie. Ønsker en fortsatt god sommer til alle!
Til Toppen Go down
kjetilo




Antall Innlegg : 1
Registration date : 12.05.2012

Gullskoen 2011. Empty
PosteTema: Re: Gullskoen 2011.   Gullskoen 2011. EmptyLør Mai 12, 2012 2:15 am

Sen kommentar, mwen kanskje verdt alikevel?
Reiser mye m Colorline, Fanasy/Magic i flere sammenhenger. Og generelt kan det nok sies at de er flinke arrangører. Har vært på store konferanser der m full båt, og alt flyter rimelig på skinner. Men reiser også mye der ellers, og i det store og hele så er dansemusikken tragisk. Men husk hva jeg skrev. de er flinke når det gjelder og Ole Ivars hadde slepp der på høsten.. Du kan alltid stole på Colorline..
Til Toppen Go down
Sponsored content





Gullskoen 2011. Empty
PosteTema: Re: Gullskoen 2011.   Gullskoen 2011. Empty

Til Toppen Go down
 
Gullskoen 2011.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Svenske band i Gullskoen
» Spellemannsprisen 2011
» Guldklaven 2011
» 22-23 juli -2011

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
For Swingendes Dansebandforum :: Debatt :: Norske danseband-
Gå Til: