For Swingendes Dansebandforum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

For Swingendes Dansebandforum

For Swingendes eget dansebandforum hvor dansebandmiljøet i hele Norden er tema.
 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Etterlysning -Per på bytur .

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Arnfinn




Antall Innlegg : 66
Registration date : 07.08.2009

Etterlysning -Per på bytur . Empty
PosteTema: Etterlysning -Per på bytur .   Etterlysning -Per på bytur . EmptySøn Aug 01, 2010 9:05 am

Under min tjeneste i militæret i 1967 på Rinnleiret , kom jeg i en musikkhandel til å kjøpe en
artig låt - "Per på bytur " het den , og platemerket var Manu. Er ikke helt sikker på navnet på
orkesteret , men tror det var Per Erik Simensens Orkester ev Akselsens.
Er det noen som kjenner mer til denne innspillingen. Selv om den ble framført på korrekt bokmål ,
slang det litt hedmarking inn i uttalen , så muligens er dette Per Johan Skjærstad kjenner til.
Er takknemlig for alle opplysninger om opphavsmenn .mm.
Til Toppen Go down
Thomas Neraasen
Admin
Thomas Neraasen


Male Antall Innlegg : 84
Age : 50
Bosted : Gjøvik
Jobb/Interesser : Radiomedarbeider
Favorittdanseband : PK & Dansefolket
Registration date : 17.04.2008

Etterlysning -Per på bytur . Empty
PosteTema: Vandrerne   Etterlysning -Per på bytur . EmptyMan Aug 02, 2010 7:07 pm

Jeg har denne låten på en CD med Vandrerne som heter "Hematt" og her står det at låten er av ukjent opphav, men at det er ei revyvise fra Kristiania omkring 1910 og som siden har levd sitt eget liv rundt Trehørningen i Vang på Hedmarken. Har også lagt ut en sak om etterlysningen din på forsiden av Forswingende.com med direktelink til denne tråden, så kanskje det detter inn litt flere opplysninger etterhvert.
Til Toppen Go down
http://www.forswingende.com
 
Etterlysning -Per på bytur .
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
For Swingendes Dansebandforum :: Debatt :: Off Topic-
Gå Til: