For Swingendes Dansebandforum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

For Swingendes Dansebandforum

For Swingendes eget dansebandforum hvor dansebandmiljøet i hele Norden er tema.
 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Misunnelse eller ?

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Arnfinn




Antall Innlegg : 66
Registration date : 07.08.2009

Misunnelse eller ? Empty
PosteTema: Misunnelse eller ?   Misunnelse eller ? EmptyLør Okt 03, 2009 7:26 pm

Når et orkester får rask karriere , med terningkast 6 her på For Swingende og 5 på
en annen danseportal , er det straks misunnelige folk som ikke tåler det.
Ennå mer vann på mølla får de når det samme orkestret gjør så bra jobber at de
raser inn på gallaer på for eksempel Leto-hallen og Vålerhallen , og har suksess også
i Sverige.
Det eneste de kan gjøre er da å starte jamring og klaging på gjesteboka til Tylden & Co , og i anonymitetens navn ,uten mailadresse å syte over at de er så skuffet over
orkestrets debutplate .
Hva skal egentlig slikt tjene til ?
Selvsagt vil et orkester som f.eks Vagabond på sin debutplate vise at de er mer allsidig enn for eksempel Picazzo var , og at de har funnet fram til dansestil også
fra Trond Erics og Dænsebændet .
Skal et orkester overleve i dag , må det faktisk tilfredsstille de fleste som legger inn
180 kr for en CD eller 2-300 kroner for en dansegallabillett.
Det er smålig å klage på andre orkestre , og ingen vinner på det. Mest av alt bidrar
det til at enkelte av de som ikke liker danseband får noe å gni seg i hendene av .
Dansebandbransjen er stort sett preget av positive folk som samarbeider bra , om
det er radioer ,danseband , plateselskaper , låtskrivere eller webportaler .
Derfor er det ekstra trist når noen få kan gjøre miljøet surere med oppgulp i gjestebøker på dette vis. Skal man ha litt credibility bør man da i det minste stå fram
med navn og mailadresse.
Vil håpe at de som har vært utpå denne gangen leser Forum her også.
Benytter samtidig anledningen til å ønske alle en fin høst , med mange fine dansefester !
Til Toppen Go down
Thomas Neraasen
Admin
Thomas Neraasen


Male Antall Innlegg : 84
Age : 50
Bosted : Gjøvik
Jobb/Interesser : Radiomedarbeider
Favorittdanseband : PK & Dansefolket
Registration date : 17.04.2008

Misunnelse eller ? Empty
PosteTema: Misunnelse   Misunnelse eller ? EmptyMan Okt 05, 2009 5:07 am

Det er selvfølgelig en stor uting når gjestebøker såvel på Tylden-sida som på bandenes private hjemmesider blir lesset ned av surmaga kritikk og misunnelse i stort monn som Arnfinn her skriver. Jeg har selv gitt Vagabond sin nye plate en soleklar 6'er på terningen, og det er noe jeg står for samme hva andre måtte mene om plata. Jeg har sjelden hørt et så bra plateprodukt på det norske markedet, og jeg må si jeg stiller meg temmelig uforstående til den kritikken som Vagabond får inne på Tylden sin gjestebok. Her er det helt tydelig misunnelse ute og går, fra noen som tydeligvis tror de kan og vet mye bedre enn alle andre. I dansebandsbransjen bør folk være såpass høflige og godt oppdratt at de vet bedre enn å spre slike sure oppgulp i gjestebøker på denne måten. En ting er å skrive en saklig og begrunnet anmeldelse av plata, men den kritikken det siktes til i Arnfinn sitt innlegg syns jeg ikke hører hjemme noe sted. At innleggene signeres tilnærmet anonymt er vel bare et tegn på at vedkommende kanskje ikke poster innleggene med verdens beste samvittighet. Man kan si mye om Vagabond, men i mine øyne er de noe av det beste og mest proffe som finnes av norske danseband for tida, selvsagt mye pga den fartstiden medlemmene i bandet har hatt i andre profilerte band tidligere, men også fordi de har funnet et stil og en nisje som passer dem som hånd i hanske.
Til Toppen Go down
http://www.forswingende.com
 
Misunnelse eller ?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
For Swingendes Dansebandforum :: Debatt :: Diverse-
Gå Til: