For Swingendes Dansebandforum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

For Swingendes Dansebandforum

For Swingendes eget dansebandforum hvor dansebandmiljøet i hele Norden er tema.
 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Bedre enn de fleste tror.

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Arnfinn




Antall Innlegg : 66
Registration date : 07.08.2009

Bedre enn de fleste tror. Empty
PosteTema: Bedre enn de fleste tror.   Bedre enn de fleste tror. EmptySøn Jun 26, 2011 5:54 pm

Faktisk ligger ikke danske danseorkestre noe tilbake for orkestre fra andre land i Norden.
Kjørte nylig en konkurranse der de blant 10 orkestre skulle plukke ut et som ikke var fra
Danmark. Faktisk kom det veldig få rette svar fra Sverige, selv om orkestret var King Edwards
fra Sverige.
Det er direkte skremmende å se hvor lite folk kan om orkestre fra andre nordiske land enn sitt
eget !
Konkurransen ble kjørt på Dansaktuellt, og det er tydelig at mer stoff om danske danseband er
helt nødvendig !
Hva synes dere ?
Til Toppen Go down
Arnfinn




Antall Innlegg : 66
Registration date : 07.08.2009

Bedre enn de fleste tror. Empty
PosteTema: Re: Bedre enn de fleste tror.   Bedre enn de fleste tror. EmptyOns Okt 12, 2011 3:32 pm

Uten tvil er Kim & Hallo det beste danske dansebandet . Den nye CD-plata utgitt i september 2011 overgår alt annet .
Se Kim & Hallo på You Tube og bli overbevist du også !
Til Toppen Go down
Thomas Neraasen
Admin
Thomas Neraasen


Male Antall Innlegg : 84
Age : 50
Bosted : Gjøvik
Jobb/Interesser : Radiomedarbeider
Favorittdanseband : PK & Dansefolket
Registration date : 17.04.2008

Bedre enn de fleste tror. Empty
PosteTema: Re: Bedre enn de fleste tror.   Bedre enn de fleste tror. EmptyTor Okt 13, 2011 7:03 am

Synd jeg må purre på dem hver eneste gang for å få tilsendt platene deres. Har fått noen innimellom, men ikke på langt nær alle. Enig i at Kim & Hallo er blant høydepunktene innen den danske dansebandkulturen.
Til Toppen Go down
http://www.forswingende.com
Arnfinn




Antall Innlegg : 66
Registration date : 07.08.2009

Bedre enn de fleste tror. Empty
PosteTema: Re: Bedre enn de fleste tror.   Bedre enn de fleste tror. EmptySøn Des 18, 2011 8:55 pm

De fleste orkestre også i Danmark , viser mye goodwill , dersom man sender et hyggelig mail med presentasjon av hvor platene blir spilt , oppdaterte spillelister osv .
Viktig er det å sende dette enkeltvis til orkestrene , for det er mange enkeltpersoner som sender tiggerbrev for å sikre seg en privat platesamling.
Har fra mange radioer ikke minst i Norge , men også Sverige opplevd at det er null tilbakemelding om platene blir spilt eller ikke, Dette er både frustrerende og surt , spesiellt da en sjøl ofte har kjøpt platene av den pensjonen man har .
Et lite mail om når platene kommer på lufta , det skylder man låtskrivere , teksstforfattere,
orkestre , plateselskap ,produsenter og distributører .
Til Toppen Go down
Thomas Neraasen
Admin
Thomas Neraasen


Male Antall Innlegg : 84
Age : 50
Bosted : Gjøvik
Jobb/Interesser : Radiomedarbeider
Favorittdanseband : PK & Dansefolket
Registration date : 17.04.2008

Bedre enn de fleste tror. Empty
PosteTema: Re: Bedre enn de fleste tror.   Bedre enn de fleste tror. EmptySøn Des 18, 2011 10:06 pm

I begynnelsen jeg sendte For Swingende så sendte jeg mail til utallige band over hele Norden der jeg presenterte programmet mitt og ba om å få tilsendt plater og demoer, noe jeg fikk en overveldende respons på. Hender fortsatt jeg mailer til band og ber om plater, og det er aldri nei å få, men noen band sender ei plate og ferdig med det, og neste gang de gir ut plate så må jeg be om å få den på nytt. Det er jo ikke så lett å hele tiden holde seg oppdatert på når de ulike bandene utgir plater, så det er veldig greit med de bandene som har et eget promoregister å forholde deg til og som de sender ut plater til så fort de kommer med noe nytt. Er mange som er veldig flinke på dette, men dessverre ikke alle.
Til Toppen Go down
http://www.forswingende.com
Sponsored content





Bedre enn de fleste tror. Empty
PosteTema: Re: Bedre enn de fleste tror.   Bedre enn de fleste tror. Empty

Til Toppen Go down
 
Bedre enn de fleste tror.
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
For Swingendes Dansebandforum :: Debatt :: Danske danseband-
Gå Til: