For Swingendes Dansebandforum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

For Swingendes Dansebandforum

For Swingendes eget dansebandforum hvor dansebandmiljøet i hele Norden er tema.
 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Gluntan med ny vokalist - IGJEN

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Thomas Neraasen
Admin
Thomas Neraasen


Male Antall Innlegg : 84
Age : 50
Bosted : Gjøvik
Jobb/Interesser : Radiomedarbeider
Favorittdanseband : PK & Dansefolket
Registration date : 17.04.2008

Gluntan med ny vokalist - IGJEN Empty
PosteTema: Gluntan med ny vokalist - IGJEN   Gluntan med ny vokalist - IGJEN EmptyLør Okt 31, 2009 7:08 am

I disse dager presenterer Gluntan nok en ny vokalist, denne gangen en ungjypling på 21 år...mitt spørsmål til dere brukerne her inne er: Har Gluntan utspilt sin rolle? Er deres storhetstid for lengst over, og hva tror dere er grunnen til at de har så stor gjennomstrømming av vokalister for tiden? Selv syns jeg Gluntan aldri ble det samme etter at Ørnulf Holthe sluttet på midten av 90 tallet, riktignok fikk de en ganske brukbar suksess med Bengt Åge Nordbakk, men etter han også forsvant ut av gruppa så har jeg begynt å få en følelse av at bandet ikke klarer å komme seg opp igjen fra bølgedalen og virkelig gjøre suksess igjen. Har dere noen formeninger om dette?
Til Toppen Go down
http://www.forswingende.com
Arnfinn




Antall Innlegg : 66
Registration date : 07.08.2009

Gluntan med ny vokalist - IGJEN Empty
PosteTema: Gluntan   Gluntan med ny vokalist - IGJEN EmptyLør Nov 14, 2009 4:42 pm

At Gluntan har satset på en "ungjypling" ser jeg ikke på som negativt . En kar på
omkring 20 er noe som har mye større tiltrekningskraft hos unge dansere enn "halvfeite gubber " på 50 ++.
At Gluntan satser på to hester , både Gluntan og et Clearwaters-show er ikke negativt.
Et orkester kan ikke bare stå og synge "Langs hver en vei" og "Amors piler" i 40 år,
uten å fornye seg. Forutsetningen for å overleve som danseband er faktisk en relativt
full spilleplan , og det har Gluntan fortsatt , uten å spille for knapper og glansbilder.
Til Toppen Go down
 
Gluntan med ny vokalist - IGJEN
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
For Swingendes Dansebandforum :: Debatt :: Norske danseband-
Gå Til: