For Swingendes Dansebandforum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

For Swingendes Dansebandforum

For Swingendes eget dansebandforum hvor dansebandmiljøet i hele Norden er tema.
 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hvem har Kokosnøtta på norsk?

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Thomas Neraasen
Admin
Thomas Neraasen


Male Antall Innlegg : 84
Age : 50
Bosted : Gjøvik
Jobb/Interesser : Radiomedarbeider
Favorittdanseband : PK & Dansefolket
Registration date : 17.04.2008

Hvem har Kokosnøtta på norsk? Empty
PosteTema: Hvem har Kokosnøtta på norsk?   Hvem har Kokosnøtta på norsk? EmptyTir Aug 18, 2009 5:45 am

Alle kjenner vel til den kjente instrumentallåten "Koksonøtta" som flere danseband har på sitt repertoar. Men låten er egentlig med sang, og det er heller egentlig ingen dansebandlåt, men jeg lurer på om noen vet hvem som har originalinnspillingen av denne på norsk, med tittelen "Far jeg kan ikke få opp min kokosnøtt"? Er det Anita Hegerland, som jeg mistenker at det er, eller er det noen andre? Er ihvertfall snakk om ei eller annen barnestjerne hvis jeg husker riktig fra min barndom.
Til Toppen Go down
http://www.forswingende.com
Arnfinn




Antall Innlegg : 66
Registration date : 07.08.2009

Hvem har Kokosnøtta på norsk? Empty
PosteTema: Kokosnøtta   Hvem har Kokosnøtta på norsk? EmptyTir Aug 18, 2009 5:07 pm

Tror den norske teksten er av Dag Åkeson Moe som hadde programserien
"Den magiske bryteren" på TV .
Egentlig er låten komponert helt tilbake i 1944.av F.Heatherton , som en hyllest
til kokosnøttkasting på markeder."Coconut March"
Hvem som hadde den norske versjonen er jeg ikke sikker på . muligens Birgit Strøm ?
Til Toppen Go down
Thomas Neraasen
Admin
Thomas Neraasen


Male Antall Innlegg : 84
Age : 50
Bosted : Gjøvik
Jobb/Interesser : Radiomedarbeider
Favorittdanseband : PK & Dansefolket
Registration date : 17.04.2008

Hvem har Kokosnøtta på norsk? Empty
PosteTema: Eivind Løberg   Hvem har Kokosnøtta på norsk? EmptyTir Aug 18, 2009 6:24 pm

Jeg har fått et tips fra ei om at det er Eivind Løberg som har denne på norsk. Hun har den faktisk på plate, så da regner jeg med det er det som er den norske originalen, hvis vi ser bort fra instrumentalversjonen med The Sunbeams.
Fant ellers låten på ei barneplate også, som ble innspilt med noen som bare kalte seg "Barn i studio", på plateserien Barnas Viser eller noe sånt. Utgitt av plateselskapet som kalte seg Barneselskapet. I Sverige er det forøvrig Povel Ramel som jeg tror er mest kjent med denne sangen, og i Danmark er det Jørgen Ingmann som har den.
Til Toppen Go down
http://www.forswingende.com
Sponsored content





Hvem har Kokosnøtta på norsk? Empty
PosteTema: Re: Hvem har Kokosnøtta på norsk?   Hvem har Kokosnøtta på norsk? Empty

Til Toppen Go down
 
Hvem har Kokosnøtta på norsk?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Kostervalsen med norsk tekst
» Hvem hadde den?
» Hvem hadde den
» Hvem har denne?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
For Swingendes Dansebandforum :: Debatt :: Off Topic-
Gå Til: