For Swingendes Dansebandforum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

For Swingendes Dansebandforum

For Swingendes eget dansebandforum hvor dansebandmiljøet i hele Norden er tema.
 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Jannex - søker opplysninger

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Thomas Neraasen
Admin
Thomas Neraasen


Male Antall Innlegg : 84
Age : 50
Bosted : Gjøvik
Jobb/Interesser : Radiomedarbeider
Favorittdanseband : PK & Dansefolket
Registration date : 17.04.2008

Jannex - søker opplysninger Empty
PosteTema: Jannex - søker opplysninger   Jannex - søker opplysninger EmptyFre Aug 14, 2009 4:18 am

Til min nostalgiserie på www.forswingende.com ønsker jeg info om Totenbandet Jannex, da jeg ønsker å skrive en artikkel om dem ved en senere anledning. Er det noen som sitter med en del faktaopplysninger om Jannex og som kan sende meg dette enten her eller på en E-post? Til den som kan hjelpe meg med såpass mye opplysninger at jeg kan skrive en artikkel om dette bandet, så lover jeg at det vanker en CD-premie som påskjønnelse og vedkommende vil også få navnet sitt under artikkelen. Ønsker du å sende meg opplysninger på mail så kan disse sendes til forswingende@online.no. Da sier jeg bare på forhånd takk.
Til Toppen Go down
http://www.forswingende.com
Thomas Neraasen
Admin
Thomas Neraasen


Male Antall Innlegg : 84
Age : 50
Bosted : Gjøvik
Jobb/Interesser : Radiomedarbeider
Favorittdanseband : PK & Dansefolket
Registration date : 17.04.2008

Jannex - søker opplysninger Empty
PosteTema: Juno Four - Jannex   Jannex - søker opplysninger EmptyTir Aug 18, 2009 10:02 pm

Har fått en link til en artikkel om Jannex, men syns denne var litt tynn og det blir en veldig kort artikkel hvis jeg bare skal skrive ut fra denne. Så er fortsatt interessert i mer inngående info om Jannex fra dere som måtte sitte på det, ikke minst om bandet Juno Four som var forløperen til Jannex og som også rakk å komme ut med en kassett før de byttet navn. Synd Norsk Pop og Rock Leksikon ikke har fått med seg Jannex i boka.
Til Toppen Go down
http://www.forswingende.com
Arnfinn




Antall Innlegg : 66
Registration date : 07.08.2009

Jannex - søker opplysninger Empty
PosteTema: Jannex   Jannex - søker opplysninger EmptyOns Aug 19, 2009 6:18 am

Det beste en kan gjøre for å samle stoff om gamle danseband .er å ta kontakt med
de gamle musikerne på telefon , og så ta en kaffekopp sammen .
Dette gjorde Rudolf Pettersen og jeg , når vi samlet stoff om gamle band på Romerike en sommer for ca 10 år siden. Flere av musikerne hadde ikke sett hveandre på flere år . og kaffe er beste smøring for at de mest utrolige historier kom
fram. Dette ble en meget populær artikkelserie i Romerikes Blad .

Jannex startet jo i 89 og det var før "dataalderen"
Kan love deg mange gøyale pratestunder . Var sjøl på Biri Travbane når Sven Ingvars og Jannex spilte der sammen med flere andre. Dette tror jeg var i 89 eller 90, for jeg kjørte rød boble 1200 , med en solskjerm og uten bensinmåler . Dette
kalles økonomimodell . Husker best Jannex fra en låt skrevet om Ivar Grønsveen
som var første vokalist i Ole Ivars . Fikk kjøpt en kassett der denne fine låten "Lysluggen" var med.
Noe av det som var kjennetegn på Jannex , var flinke vokalister og folk på sax som
visste hva de holdt på med.
Lykke til med researchen Thomas - folkene du fikk navnene på er fortsatt oppe og
går , og som "Arne Skiffle Joe" synger "Hvert tredje søk er gratis".
Til Toppen Go down
Arnfinn




Antall Innlegg : 66
Registration date : 07.08.2009

Jannex - søker opplysninger Empty
PosteTema: For ordens skyld   Jannex - søker opplysninger EmptyOns Aug 19, 2009 10:28 am

Bør vel nevne det hele og fulle navn på Jan Rudolf Pettersen som var initiativtager
til serien om gamle danseband på Romerike.
Kjent musiker fra Nordre Sving er han også .
Til Toppen Go down
Thomas Neraasen
Admin
Thomas Neraasen


Male Antall Innlegg : 84
Age : 50
Bosted : Gjøvik
Jobb/Interesser : Radiomedarbeider
Favorittdanseband : PK & Dansefolket
Registration date : 17.04.2008

Jannex - søker opplysninger Empty
PosteTema: Jannex   Jannex - søker opplysninger EmptyOns Aug 19, 2009 5:31 pm

Jeg var faktisk også tilstede på denne dansegallaen på Biri Travbane i slutten av august 1989. Dette var den første dansegallaen jeg var med på, i disse dager er det faktisk nøyaktig 20 år siden. Har et lengre videoopptak som jeg filmet selv fra denne gallaen hvor også band som Bugges Firo, Gluntan, Torry Enghs og Ole Ivars medvirket. TVNorge og Hallvard Flatland gjorde også TV-opptak derfra, noe som ble helt krise da det kom på lufta for lyden var så dårlig som den kunne få blitt. Uansett var det mye folk her og god stemning, og Jannex var nok utvilsomt et av høydepunktene.
Jeg har nå kommet i kontakt med Jan Roar Grønland på Facebook, og håper kanskje han kan hjelpe meg med litt opplysninger etterhvert. Moro å kunne skrive om band hvor det ikke foreligger så mye opplysninger på nettet, men da trenger jeg opplysninger fra musikere som var med selv. Så en prat over en kaffekopp var absolutt en fin ide Arnfinn.
Til Toppen Go down
http://www.forswingende.com
Sponsored content





Jannex - søker opplysninger Empty
PosteTema: Re: Jannex - søker opplysninger   Jannex - søker opplysninger Empty

Til Toppen Go down
 
Jannex - søker opplysninger
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
For Swingendes Dansebandforum :: Debatt :: Norske danseband-
Gå Til: