For Swingendes Dansebandforum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

For Swingendes Dansebandforum

For Swingendes eget dansebandforum hvor dansebandmiljøet i hele Norden er tema.
 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Kim & Hallo

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Arnfinn




Antall Innlegg : 66
Registration date : 07.08.2009

Kim & Hallo Empty
PosteTema: Kim & Hallo   Kim & Hallo EmptyLør Aug 08, 2009 3:22 pm

Da jeg ikke er helt kjent på forumet ennå , så havnet mine danske favoritter Kim &
Hallo under Svenske Danseband .
Håper dere tilgir , og dere kan lese om Kim & Hallo der ,
Til Toppen Go down
Thomas Neraasen
Admin
Thomas Neraasen


Male Antall Innlegg : 84
Age : 50
Bosted : Gjøvik
Jobb/Interesser : Radiomedarbeider
Favorittdanseband : PK & Dansefolket
Registration date : 17.04.2008

Kim & Hallo Empty
PosteTema: Finner ikke Kim & Hallo   Kim & Hallo EmptyLør Aug 08, 2009 9:19 pm

Jeg finner ikke noe innlegg om Kim & Hallo under Svenske Danseband, så jeg vet ikke om du har slettet det eller om det ikke er blitt lagret. Uansett har jeg mulighet til å flyttet tråder mellom de ulike kategoriene, så skulle du gjøre en lignende feil ved en senere anledning så er det bare å si fra så skal jeg flytte det over for deg. Kim & Hallo er forøvrig også et av mine store favorittband fra Danmark, og de er uten tvil i klasse med Kandis, selv om mange mener at Kandis er og forblir det beste danske dansebandet noensinne.
Til Toppen Go down
http://www.forswingende.com
Arnfinn




Antall Innlegg : 66
Registration date : 07.08.2009

Kim & Hallo Empty
PosteTema: Re: Kim & Hallo   Kim & Hallo EmptyTir Aug 11, 2009 5:41 am

Det som jeg synes skiller Kim & Hallo og Kandis er først og fremst arrangementene
på låtene . På de 2 siste CD-platene til Kim & Hallo , er det gitt luftige arrangement,
der musikerne virkelig får briljere ,uten at det går ut over det dansbare.
Aller best liker jeg CD-plata "Saxofon" .Selv om den inneholder kjente låter ,så
har Kim & Hallo gjort låtene til sine egne . Har ikke noe imot å høre "Tennesee Waltx"
"Paper Roses " , "Dimmetwist" og gøyale medleyer igjen. Dette er en CD som ligger
helt i klasse med "Fri Willy" fra Ole Ivars.
Også CD-plata "Det er helt okey" med Kim & Hallo viser klasse !
Har dere ikke hørt Kim & Hallo så har dere gått glipp av Danmarks beste danseband.
Mener at mange danske danseorkestre er minst like bra som de som kommer fra Sverige !
Til Toppen Go down
Thomas Neraasen
Admin
Thomas Neraasen


Male Antall Innlegg : 84
Age : 50
Bosted : Gjøvik
Jobb/Interesser : Radiomedarbeider
Favorittdanseband : PK & Dansefolket
Registration date : 17.04.2008

Kim & Hallo Empty
PosteTema: Enig med Arnfinn   Kim & Hallo EmptyTir Aug 11, 2009 5:49 am

Jeg skal være enig med Arnfinn i at Kim & Hallo nok godt kan regnes som Danmarks beste danseband. Litt mer spennende og uforutsigbart enn f.eks Kandis. Jeg har dessverre til gode å høre de nyeste platene til Kim & Hallo, disse har jeg dessverre ikke fått tilsendt, men jeg husker trekkspill-plata de kom med for noen år siden pluss plata "Tre bornholmer i en gummibåd" som kom samtidig faktisk. Dette var to vidt forskjellige plater som man ikke skulle tro kom fra samme band en gang, men maken til gode, fengende og ikke minst spennende og utradisjonelle dansebandplater skal man lete lenge etter. Her fikk Kim & Hallo vise to ulike sider av seg som ingen hadde hørt tidligere, og hvis sax-plata deres følger samme lest som trekkspill-plata så er nok dette også blitt et meget bra produkt. Jeg får bare håpe jeg får den tilsendt etterhvert, slik at jeg kan presentere den på radioen.
Til Toppen Go down
http://www.forswingende.com
Arnfinn




Antall Innlegg : 66
Registration date : 07.08.2009

Kim & Hallo Empty
PosteTema: Re: Kim & Hallo   Kim & Hallo EmptyFre Aug 14, 2009 2:02 pm

Nå har de to nyeste CD-platene med Kim & Hallo havnet på Biri , så da blir det
nok ikke lenge før de spilles på For Swingende !
Gled dere folkens !
Til Toppen Go down
Thomas Neraasen
Admin
Thomas Neraasen


Male Antall Innlegg : 84
Age : 50
Bosted : Gjøvik
Jobb/Interesser : Radiomedarbeider
Favorittdanseband : PK & Dansefolket
Registration date : 17.04.2008

Kim & Hallo Empty
PosteTema: Kim & Hallo   Kim & Hallo EmptyFre Aug 14, 2009 4:52 pm

Ja, jeg mottok platene i går og ble meget begeistret da jeg hørte dem, til og med samboeren min som til vanlig ikke er så glad i dansk dansemusikk syns Kim & Hallo var bra. Kommer nok på lufta i løpet av september, har en del plater som ligger på vent for tida så det går fort noen uker før jeg får presentert dem, men det kommer, det kommer, og dere har utvilsomt noe å glede dere til.
Til Toppen Go down
http://www.forswingende.com
Sponsored content





Kim & Hallo Empty
PosteTema: Re: Kim & Hallo   Kim & Hallo Empty

Til Toppen Go down
 
Kim & Hallo
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
For Swingendes Dansebandforum :: Debatt :: Danske danseband-
Gå Til: